Protektirane ili polovne gume?!

posted in: Poljomarket | 0

Korišćenjem protektiranih guma vozači u startu štede novac. One su dobar izbor kada nemate dovoljno novca za nove gume, a nisu vam opcija ni polovne gume, jer ne znate šta dobijate za njihovu cenu.

Mnogo je puta do sada ukazano da su takvi pneumatici opasni ali naši vozači teraju po starom i kupuju gume koje su došle sa zapadnoevropskih otpada. Ako takav pneumatik montirate na automobil koji sa lakoćom postiže maksimalnu brzinu od 200 km/h, možete misliti kakve posledice može da izazove pucanje pneumatika pri datoj brzini.

Na žalost, takvih primera je u crnim hronikama mnogo, ali većina vozača misli „neće se to desiti baš meni“. Mnogi kupci takvih guma pravdaju svoj izbor nedostatkom novca.

multipleLifeBig_tcm2094-123904Prava alternativa novim gumama zbog niže cene su protektirane gume.  Zbog načina izrade i velike uštede na materijalima cena je dosta povoljnija.

Protektiranje guma je proces kojim se iskorišćene gume “oživljavaju” zamenom istrošenog ili oštećenog gazećeg sloja novim. To je ekološki proces kojim se aktivno smanjuje ukupan broj guma u upotrebi, čime se štede prirodni resursi i smanjuje se emisija ugljen-dioksida, ali i veličina auto-otpada.

 

Od januara 2006. godine zakon važi za sve zemlje Evrope: protektirane gume moraju se proizvoditi po najvišim evropskim standardima. To znači da svi proizvođači koji rade sa protektiranim gumama moraju potpisati ugovor kojim se obavezuju da će ih testirati pod istim opterećenjem i pri istoj brzini kao i nove gume. Pomenuta regulativa pomogla je da se za ovu vrstu guma očekuje kvalitet kao od nove gume. Ako ste čuli drugačije, da vas razuverimo: protektirane gume postižu iste performanse kao i nove.

Gume mogu biti protektirane najviše tri puta, a zatim mogu biti upotrebljene kao sirovina u sklopu projekta održivog razvoja.

Da li su protektirane gume zaista bezbedne kao nove gume? – Da. Prema rezultatima istraživanja američkog ministarstva za saobraćaj, saobraćajne nesreće izazvane neadekvatnim gumama uglavnom su posledica nedovoljno naduvenih ili „ćelavih“ guma.Gume koje su u dobrom stanju, bilo one nove ili protektirane, ne izazivaju saobraćajke.

Koliko će protektirane gume trajati? – Sa adekvatnim održavanjem, protektirane gume služiće vas koliko i nove gume tretirane na isti način. Protektiranje se vrši kada se vidi da su šare na gumi manje dubine, kada je otisak manje izražen od otiska nove gume.protektirane gume

Da li postoje uslovi u kojima se protektirane gume ne smeju voziti? – Ne. Sa protektiranim gumama možete ići svuda gde biste išli sa novim gumama. Ove gume svakodnevno se upotrebljavaju na avionima, školskim autobusima, taksi vozilima, kamionima, vatrogasnim vozilima.

Da li je u Srbiji regulisana upotreba protektiranih guma? -Promet i upotreba protektiranih guma u Srbiji regulisana je Zakonom o bezbednosti u saobraćaju. Prema njemu, protektirane gume moraju da nose oznaku RETREADED, a minimalna garancija je 6 meseci od trenutka kupovine.

Koliki je udeo protektiranih putnikih guma u Evropi? – Prema informacijama sa evropskog tržišta, udeo protektiranih putničkih guma je 1-2 odsto u Švajcarskoj, vise od 20 odsto u Skandinaviji, dok je u Nemačkoj oko 10 odsto za letnje i 20 odsto za zimske gume.

Leave a Reply